Dapper: Gedenkwaerdig bedryf

Olfert Dapper: Gedenkwaerdig bedryf der Nederlandsche Oost-Indische maetschappye, op de kuste en in het keizerrijk van Taising of Sina: behelzende het tweede gezandschap aen den onder-koning Singlamong en veldheer Taising Lipoui; door Jan van Kampen en Konstantyn Nobel. Vervolgt met een verhael van het voorgevallen des jaers zestien hondert drie ein vier en zestig, op de kust van Sina, en ontrent d’eilanden Tayowan, Formosa, Ay en Quemuy, onder ‚t gezag van Balthasar Bort: en het derde gezandschap aen Konchy, Tartarsche keizer van Sina en Oost-Tartarye: onder beleit van Zijne Ed. Pieter van Hoorn. Beneffens een beschryving van geheel Sina. Verciert doorgaens met verscheide kopere platen (Amsterdam : J. van Meurs 1670)

• Bibliographic reference: Löwendahl, vol. 1, p. 75 f.  (no. 145)
  • Digitized:
    > Internet Archive (provenance: University of California Libraries, digitizing sponsor: Internet Archive)
    > Google Books (Original from University of California Libraries, digitized 20. Okt. 2011)
    > Internet Archive (Book contributor & digitizing sponsor: Research Library, The Getty Research Institute)

German version:
Olivier Dapper: Gedenkwürdige Verrichtung der Niederländischen Ost-Indischen Gesellschaft in dem Käiserreich Taising oder Sina durch ihre zweite … als auch die dritte Gesandtschaft etc. Hiebey ist gefüget Eine ausführliche Beschreibung des gantzen Sinischen Reichs etc . (Amsterdam: Jacob von Meurs, 1675)

Dieser Beitrag wurde unter archive.org, digital, GDZ abgelegt und mit , , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.