Dorn: Die Seehäfen des Weltverkehrs

Alexander Dorn (ed.), Die Seehäfen des Weltverkehrs, 2 vols. (Wien: Volkswirtschaftlicher Verlag Alexander Dorn, 1891-1892)

• Digitized:
    vol. 1: Internet Archive (digitizing sponsor: University of Toronto; book contributor: Robarts – University of Toronto)
    vol. 2: Internet Archive (digitizing sponsor: University of Toronto; book contributor: Robarts – University of Toronto)
  • Entry in Wiener China-Bibliographie

This book contains descriptions of the most important harbours for late nineteenth-century world trade. In the section on China (vol. II, pp. 381-462) information on the northern harbours (Niuzhuang, Tianjin and Zhifu), the Yangzi harbours (Shanghai, Zhenjiang, Nanjing, Wuhu, Jiujiang, Hankou, Yichang and Ningbo), and the southern harbours (Fuzhou, Amoy, Shantou, and Guangzhou) as well as information on Hongkong and Macau.

Dieser Beitrag wurde unter archive.org, digital abgelegt und mit , , , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.